آموزش دانش محور و غیرکاربردی با سازوکارهای غیراکتشافی و بسته!


🔸هم اهداف آموزشی مدارس در اهداف دانشی پایه و غیر کاربردی محدود و محصور شده است،

🔸و هم همین دانش غیر کاربردی نیز با سازوکاری غیر اکتشافی، صوری، حفظ محور و بسته، به شاگردان منتقل شده،

🔸اگر مدارس می‌توانستند حداقل همین علوم غیر کاربردی را به صورت جذاب به شاگردان منتقل کنند، می‌توانستیم انتظار داشته باشیم که شاگردان اگر دانش کاربردی مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کنند، حداقل به یادگیری علاقه مند شده و روحیه اکتشافگری پیدا می‌کنند.

🔸اما نه تنها شاگردان را در معرض دانش غیر مفید قرار می‌دهیم، بلکه آن را با شکلی به آنها منتقل می‌کنیم که روحیه اکتشافگری در آنها از بین رفته، و علاقه به یادگیری نیز در آنها کشته می‌شود.

🔸 با این وضعیت چه چیزی برای حفظ حیثیت و دفاع از ته مانده ادعای واهی نظام تعلیم و تربیت در آموزش دانش محور باقی می‌ماند؟

#آموزش_دانش_محور، #برنامه_درسی_بسته، #آموزش_غیر_کاربردی، #تخریب_روحیه_اکتشافگری


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  مربی در نقش مشاور

یادداشتها و گزیده ها

آموزش دانش محورآموزش غیر کاربردیبرنامه درسی بستهتخریب روحیه اکتشافگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *