بسته های آموزشی، میدانی باز برای حرکت با سرعت در حد توان


🔹اگر موضوعاتی را که شاگردان باید یادبگیرند را در قالب بسته هایی عرضه کنیم، وقتی یک شاگرد یا یک گروه یک بسته را تمام کرد، می تواند سراغ بسته دیگر برود.

🔹در چنین شرایطی ممکن است یک شاگرد در هفته 4 بسته ریاضی را بگذراند و شاگرد دیگر در همان هفته 2 بسته ریاضی را. ممکن است در همان هفته شاگرد اول 2 بسته علوم تجربی را بگذارند و شاگرد دوم 5 بسته را.

🔹به این ترتیب هر کس در هر زمینه ای که توان و استعداد و علاقه بیشتری دارد، با سرعت بیشتری جلو می رود.

⚫️حال اگر بسته های کتاب درسی تمام شد چه؟

🔹 اشکالی ندارد! بسته های کتابهای درسی سالهای بعد و موضوعات حاشیه ای هم وجود دارند. شاگردان می توانند به آنها وارد شوند.

#یادگیری_معکوس، #بسته_های_آموزشی، #یادگیری_چند_سطحی، #یادگیری_باز، #هرکس_به_اندازه_خود


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  شاگرد منفعل با محتوای از پیش تعیین شده غیرکاربردی

یادداشتها و گزیده ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *