بی انگیزگی شاگردان در مواجهه با رویکرد کتاب درسی


🔸یکی از اثرات نامطلوب رویکرد کتاب درسی آن است که شاگرد نسبت به اصل یادگیری و یادگیری برای یادگیری (و لذت بردن از یادگیری) و یادگیری برای کاربرد، بی انگیزه می شود.

🔸و او فقط برای پاسخ به محرکهای بیرونی یادگیری (نظیر تشویق و تهدید و تنبیه و مدرک) درس می خواند.

#برنامه_درسی_بسته، #نظام_درسی_متمرکز، #دروس_کلیشه_ای، #رویکرد_کتاب_درسی


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  کورسوی تحول تعلیم و تربیت با تلاش های مردمی و در مدارس تحولی

پروژه تحول معماری نظام آموزشی (مبنا)یادداشتها و گزیده ها

برنامه درسی بستهدروس کلیشه ایرویکرد کتاب درسینظام درسی متمرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *