تحولات و انعطاف‌پذیری در تعلیم و تربیت در بحران کرونا


🔸در بحران کرونا، ناگهان شوکی به نظام و جامعه تعلیم و تربیت وارد شد و نظام رسمی مجبور شد، به جامعه تعلیم و تربیت، فرصت رفتار انعطاف‌پذیر و بعضا خلاقانه، نوآورانه را بدهد.
🔸نظامی که تا کنون باور نداشت و اجازه نمی‌داد که معلمان و شاگردان در رویکرد خودفراگیری و کلاس معکوس، کلاس چند سطحی را تجربه کنند، امروز با چنین تجربه‌ای در عمل مواجه شده است.
🔸نظامی که کتابهای درسی همگرا را به عنوان پیش فرضی اجتناب ناپذیر تلقی می‌کرد، در عمل مجبور شد استفاده از منابع واگرا را توسط شاگردان و معلمان، تحمل کند.

#گذار_در_بحران، #بحران_کرونا، #کتاب_درسی_همگرا، #منابع_واگرا، #خودفراگیری ، #کلاس_معکوس، #کلاس_چند_سطحی، #تعلیم_و_تربیت_در_کرونا


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی – قطعه ای از کتاب گذار در بحران؛ تعلیم و تربیت در گذار به سمت نظام برتر

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  سازوکارهای جایگزین کتاب درسی

یادداشتها و گزیده ها

بحران کروناتعلیم و تربیت در کروناخودفراگیریکتاب درسی همگراکلاس چند سطحیکلاس معکوسگذار در بحرانمنابع واگرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *