تعلیم و تربیت در گذار به دوران پسا کرونا

مدل سازوکار عملیاتی در معماری گذار

وبینار گذار در بحران، خانه نوآوری تعلیم و تربیت، خرداد 99

نظام تعلیم و تربیت سال‌ها است که درگیر یک بحران در ایفای ماموریت خود، در تربیت فرزندانمان، برای پاسخگوئی به نیازهای جامعه امروز و آینده است. و این بحران تا این نظام به نظامی برتر و مطلوب تحول نیابد، که بتواند این ماموریت را به نحو مطلوب ایفا کند، ادامه خواهد داشت.

اما در میانه راه، بحران دیگری نیز گریبانگیر این نظام شد؛ بحران کرونا! علیرغم تمام دشواری‌ها و مشکلاتی که در بحران کرونا و تعطیلی‌های آن ایجاد شده، و احتمالا تا حداقل سال آینده نیز ادامه خواهد داشت، به نظر می رسد می‌شود این تهدید را به فرصت تبدیل کرد.

تغییراتی که ناخواسته در نظام برنامه درسی رسمی ایجاد شده، می تواند بخشی از پابندهای قبلی نظام صنعتی را از پای نظام باز کند، و چابک‌تر و انعطاف پذیرتر عمل کند. اتفاقی که باعث می‌شود، یک نظام میانی و گذار تعلیم و تربیت، در این شرایط بحران محقق شود. این نظام گذار، یک پله از نظام صنعتی گذشته فاصله گرفته، و به اندازه یک گام موثر به نظام برتر نزدیک می‌شود.

 

معرفی وبینار

صفحه وبینار

متن سخنرانی

 

نظر شما
[تعداد:    میانگین: /5]
این مطلب را نیز مطالعه کنید :
چالشی مقابل کلاس تدریس و تکلیف

آثارسخنرانی های دعوت شدهمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *