تفکر بسته در کتاب درسی یا بسته های آموزشی همگرا!


🔸وقتی ما موضوعات درسی را کلیشه می‌کنیم، از حالت بسیط آن خارج می‌کنیم و به شکل تجزیه شده‌ در می‌آوریم، ذهن شاگرد را به سمت و سوی خاصی که ما مشخص کرده ایم می بریم.

🔸مثلا در بسته آموزشی تقسیم دو رقمی، فیلم توضیحات معلم، انیمیشن، بازی، متن و نظایر آن، همه اینها دقیقا مشخص می کنند که موضوع تقسیم دو رقمی چگونه است و طبق کدام روش انجام می شود.

🔸این یک بسته همگراست!

🔸انتظار مربی ای که یک بسته همگرا را به شاگردان می دهد، آن است که شاگرد دقیقا همان چیزی که در بسته بیان شده است، را یاد بگیرد، و دقیقا مطابق همان عمل کند.

🔹اما بسته آموزشی باید شاگرد را به فکر و کشف وادار کند، و به دیدگاهها و زوایای مختلف از موضوع اشاره کند، تا شاگرد بتواند برداشتهای مختلفی از آن داشته باشد.

#یادگیری_چند_سطحی، #تفکر_واگرا، #برنامه_درسی_اکتشافی


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  بسته آموزشی متناسب با نیاز آموزشی شاگرد

یادداشتها و گزیده ها

برنامه درسی اکتشافیتفکر واگرایادگیری چند سطحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *