تنوع محتوی و منابع در بسته های آموزشی


🔸وقتی از کلاس معکوس صحبت می شود، معمولا فکرها به سمت فیلم ضبط شده معلم می رود.

🔸اما آیا محتوی فقط فیلم است؟ آنهم فیلم توضیحات ضبط شده خود معلم یا معلم دیگر؟ قطعا خیر!

🔹در شکل الکترونیکی آن، یک بسته می تواند شامل عناصر مختلفی باشد. نظیر:
– فیلم مستند،
– فیلم داستانی یا سینمائی،
– فیلم توضیحات معلم یا یک کلاس درس،
– متن توضیحات،
– مقاله، بخشهائی از کتاب، مجله،
– اسلاید،
– تصویر،
– بازی آموزشی،
– نرم افزار (نظیر نرم افزارهای شبیه ساز، مثلا شبیه ساز آزمایش فیزیک)،
– یک ابزار بازی (مثلا یک پازل یا چیدنی یا قطعه های آهنربائی)،
– یک ابزار آموزشی (مثلا یک کیت مدار الکترونیکی).

🔹محتواهائی که شاگردان از طریق آن می توانند خودیادگیری داشته باشند، بسیار زیاد است، و فیلم کلاس درس فقط یکی از آنها است.

🔹اتفاقا در خودیادگیری عمیق، فیلم توضیحات معلم یکی از ضعیف ترین آنها است؛ چون در آن مستقیما موضوع توضیح داده می شود، در حالی که در یادگیری عمیق، خود شاگرد باید موضوع را کشف کند.

#یادگیری_معکوس، #بسته_های_آموزشی، #خودفراگیری


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  بسته های آموزشی در یادگیری باز

یادداشتها و گزیده ها

بسته های آموزشیخودفراگیرییادگیری معکوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *