جلوی حرکت شاگرد را نگیر، برای او محتوای مناسب آماده کن!


▪️در تدریس چند سطحی شاگردی ممکن است کتاب درسی را در دو یا سه ماه بخواند، و تمام کند، و بخواهد مطلب دیگری بخواند.

▪️حال اگر معلم خارج از کتاب درسی چیزی برای ارائه به او نداشته باشد، دچار مشکل می‌شود.

🔸ما جلوی حرکت شاگردان را می گیریم، نه به دلیل اینکه شاگرد خوب یاد نمی گیرد، بلکه به دلیل این‌که نمی‌توانیم برای آن‌ها خوراک فراهم کنیم.

🔸می‌گوییم همه باید با هم حرکت کنند، برای این‌که اگر شاگردی سریع‌ حرکت کند، بعداً نمی‌دانیم با او چه کار کنیم.

🔹ما باید خوراک بیشتری را فراهم کنیم، سفره‌ی غنی‌تری و اطلاعات وسیع‌تری را فراهم کنیم، که او به اندازه‌ی خودش از این سفره استفاده کند و سیر شود.

#یادگیری_چند_سطحی، #هرکس_به_اندازه_خود


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  رویکرد استاد و شاگردی

یادداشتها و گزیده ها

هرکس به اندازه خودیادگیری چند سطحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *