حبس شده در نظام یادگیری فردی


🔸ماهیت اغلب فعالیتهای گروهی شاگردان در مدرسه فردی است.

🔸هر کس یک فرایند مستقل را دنبال می‌کند، و فقط وسط این فرایند، اطلاعات خود را با هم رد و بدل می‌کنند.

🔸مثلا در زمینه فعالیتهائی نظیر ایجاد روزنامه دیواری توسط یک گروه، معمولا حداکثر کاری که اتفاق می‌افتد، توزیع قسمتهای مختلف کار بین افراد گروه است. هر کس مطلبی را می نویسد؛ بعد همه را کنار هم می‌چسبانیم!

🔸به عبارت دیگر فعالیتها به صورت موازی با هم شکسته می‌شود.

🔸اما دفتر شخصی، تکلیف شخصی، نمره شخصی و فرایند انجام تکلیف مستقل آنها، سر جای خود باقی است.

🔸کار گروهی در اینجا سرباری برای کار فردی آنها است؛ نه کمک کننده و بردارنده باری از دوش آنها.

🔸به همین دلیل شاگردان بیشتر تمایل دارند که کار خود را به صورت انفرادی انجام دهند؛ و اگر کار را به صورت انفرادی انجام دهند، خللی در کار تحویلی نهائی ایجاد نمی‌شود.

🔸فقط لازم است برای راضی کردن معلم، ظاهرا به گفتگو با یکدیگر، و مبادله اطلاعات بپردازنند.

#مدرسه_اجتماعی، #کار_گروهی، #جمع_نه_جامعه، #جامعه_پذیری_شاگردان


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  سازوکارهای جایگزین کتاب درسی

یادداشتها و گزیده ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *