روش فعالیت نموداری تاریخ

تغییر در برنامه درسی

همایش ملی تغییر در برنامه درسی دوره های تحصیلی آموزش و پرورش

وحید تقی نژاد، اردوان مجیدی – بهار 1395

مقدمه

فلسفه خواندن تاریخ چیست؟ چرا دانش ­آموزان تاریخ می­‌خوانند؟ ما چرا تاریخ را به دانش‌­آموزان می‌­آموزیم؟ آیا به صرف حفظ وقایع تاریخی و افزودن اطلاعات تاریخی، بینشی در دانش ­آموز ایجاد می‌­شود؟ آیا هدف، دستیابی به بینشی تاریخی نیست؟! اولین گام در کسب بینش تاریخی این است که خود دانش آموز بتواند ذهنیتی نسبت به مسائل تاریخی و روند تاریخی پیدا کند. روال موجود در کتاب درسی، غالباً به شکل هجمه­ ای از اطلاعات و حوادث تاریخی است که به صورت بسته بندی شده در اختیار دانش ­آموز قرار می­ گیرد و فراگیر مجبور به حفظ کردن آن است. بر همین اساس ما برای تحقق بینش تاریخی در دانش ­آموزان از روشی نو بهره گرفتیم به نام «روش فعالیت نموداری تاریخ ».

روش فعالیت نموداری تاریخ

نظر شما
[تعداد:    میانگین: /5]
این مطلب را نیز مطالعه کنید :
فن‌آوری آموزشی در آموزش فن‌آوری

آثارمقالاتمقالات منتشر شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *