رویکرد استاد و شاگردی


🔹بهترین سازوکار برای مدیریت و تحقق ارتقاء رفتاری شاگردان در حوزه شخصیت، فرهنگ و مهارت، استاد و شاگردی است.

🔹شاگردان باید مدت طولانی نزد استادی توانمند، شاگردی کنند،

🔹و استاد نیز گام به گام شاگردان را در مسیر یادگیری رهبری نماید،

🔹و با تعیین اهداف مشخص، بسترسازی اقدامات، نظارت مستمر، سنجش عملکرد و بازخوردهای مناسب و در خور شرایط هر شاگرد، هر شاگرد را به سمت ارتقاء مطلوب خود سوق دهد.

🔹استاد باید همراه شاگردان زندگی کرده، و به صورت یک مربی (هم در شکل کوچ برای اهداف متناسب با نیازها، خصوصیات، استعدادها و علاقه مندیهای خود شاگرد، و هم در شکل منتور برای اهداف عمومی و تعیین شده در تعلیم و تربیت رسمی) عمل کند.

#استاد_و_شاگردی


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  تحول تعلیم و تربیت در بافت غیر رسمی در مقابل سازمان رسمی!

یادداشتها و گزیده ها

استاد و شاگردی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *