سازوکارهای معیوب در طرح های تحولی آموزش و پرورش

ساز و کارهای معیوب- نظام آموزشی متحول

سازوکارهای معیوبی که در تمام طرح های تحولی آموزش و پرورش همچنان وجود دارند!

🔸 کتاب‌های درسی یکسان با طراحی و تدوین یکسان بدون توجه به خصوصیات و تفاوت‌های فردی و استعدادهای شاگردان و شرایط محیطی

🔸 الگوی ارزیابی کورکورانه و محدودشدن در اهداف آموزشی قابل سنجش در این الگوی ارزیابی،

🔸 موفق و ناموفق خواندن و کم استعداد و پر استعداد شمردن شاگردان مختلف بر اساس این الگوی ارزیابی کورکورانه، و انگ زدن به آنها بر این اساس

🔸 آزمون‌های با جواب‌های از پیش تعیین شده همگرا و درمانده شدن سازوکارهای آموزشی در مقابل تفکر واگرا،

🔸 حاکم شدن روش سخنرانی معلم، کتاب درسی، مشق و آزمون،

#اردوان_مجیدی
#تحول_تعلیم_و_تربیت
#پافشاری_بر_پیش_فرض‌های_غلط

برای کسب اطلاع  بیشتر در مورد یادداشت های اینجا کلیک نمایید.


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  هر کس به اندازه توانمندی خود!

یادداشتها و گزیده ها

پافشاری بر پیش فرضهای غلطتحول تعلیم و تربیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *