سکوهای تاثیرگذار تعلیم و تربیت

سکوهای تعلیم و تربیت

بخش سی و یکم از یادداشت‌های #ریشه‌یابی_مشکلات #تحول_تعلیم_و_تربیت، خبرگزاری فارس، 1399/10/24

امروز ما به سکو پلتفرم‌هایی برای تعلیم و تربیت نیاز داریم. فناوری، توانمندی بسیار بیشتری از آنچه در حال حاضر از آن استفاده می‌شود، دارد. سکو به جای تغییر سازوکارها، اکوسیستم را تغییر می‌دهد؛ به گونه‌ای که پدیده‌های جدید و متفاوتی در تعلیم و تربیت، حیات پیدا می‌کنند.

سکوها از فناوری برای اتصال افراد، سازمان‌ها و منابع در یک اکوسیستم تعاملی استفاده می‌کند، و در آن مقدار قابل توجهی ارزش ایجاد می‌کند. شاد، میکروسافت، اپل، اندروید، گوگل، آمازون (پلت فرم خرده فروشی)، لینکدین، دیجی کالا، اسنپ، تلگرام، سروش، بله، کورسرا، ادمودو، ویکی پدیا، نمونه‌هایی از سکوها، در طیفهای مختلف هستند.

 سکو به جای تغییر سازوکارها، اکوسیستم را تغییر می‌دهد؛ به گونه‌ای که موجودیتهای جدیدی در شکل متفاوتی از حیات در فضای سکو ایجاد می‌شود. اسنپ، مثالی از این تغییر اکوسیستم است. پیش فرضها و مولفه‌هایی که در حیات پیش از سکو وجود داشت، پس از آن دستخوش تغییر شده، و عناصر، ارزشها و سازوکارهای متفاوتی در این میدان ایجاد می‌شود.

– سکوها؛ بسترهای فنی راهبردی برای مدیریت ارتقاء توانمندیهای شاگرد
– قابلیتهائی امکان پذیر و اجرا شده از یک معماری سیستم
– ترکیبی از کار، محتوی ، مشخصه‌های توانمندی و تعامل انسانی

#اردوان_مجیدی

#مشکلات_ماهوی_نظام_تعلیم_و_تربیت

#پارادایم_جدید_تعلیم_و_تربیت

#سکوهای_تعلیم_و_تربیت

#فناوری_تعلیم_و_تربیت

#معماری_برنامه_درسی

#گذار_در_بحران

#نظام_برتر

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  تخریب فرهنگ تعاملات اجتماعی و احساس همکاری

آثاریادداشت‌ها و مقالات رسانه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *