شاگردان منفعل پرورش ندهیم!

پرورش

🔴به جای پرورش تفکر و اکتشاف، شاگردان منفعل پرورش ندهیم!

🔸رسم آموزش و پرورش سنتي بر آن بوده كه آنچه را بايد شاگرد يادبگيرد، مستقيما به او ارائه مي‌شود.

🔸ارزيابي آموخته‌ها پس از اين ارائه، و بازخورد پس از آن نيز بر همين اساس صورت مي‌گيرد.

🔸اين ارائه و اين ارزيابي، مستقيما شاگرد را به حفظ كردن آنچه به او ارائه مي‌شود، سوق مي‌دهد.

🔸اين سوق دادن به حفظ كردن، قدرت جستجوی يافته‌هاي جديد را در شاگرد ضعيف كرده و او همواره به انتظار آن است كه آنچه او احتياج دارد،‌ به صورت آماده براي يادگرفتن (حفظ كردن)‌ او، به او ارائه شود.

#ترویج_حافظه‌_محوری

#تفکر_همگرا


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

نظر شما
[تعداد:    میانگین: /5]
این مطلب را نیز مطالعه کنید :
کتاب درسی همگرا؛ خلاقیت زدا و حفظ محور!

یادداشتها و گزیده ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *