فن‌آوری آموزشی در آموزش فن‌آوری

كلمات كليدی:

فن‌آوری، علم، نياز، تغيير، آموزش، رويكرد آموزش، تحولات سريع، آموزش به كمك رايانه.

چکیده:

تكامل ابزارها و پيچيده شدن ابعاد ساختاری و محيطی و بكارگيری آن‌ها و شكل گرفتن واحدهایی از مفاهيم علمی و مبتنی بر ابزار و پديدار شدن مقوله‌ای به نام فن‌آوری، منجر به پديد آمدن ابعاد جديدی در آموزش گرديد.  تفاوت‌های ابعاد و ويژگي‌های علم و فن‌آوری نيازمند نگاه متفاوت به اين دو مقوله در فراروند آموزش است.

از طرف ديگر تكامل ابزارهای آموزش، بخصوص آموزش به كمك رايانه، در بها و جنبه‌های نوينی را در فراروند آموزش گشوده‌اند. يكی از مهم‌ترين اين جنبه‌ها استفاده از سيستم‌های آموزش به كمك رايانه در آموزش فن‌آوری است. برخی از خصوصيات خاص فن آوری و آموزش، فن‌آوری نظير تغيير و تحولات سريع، محيط و تمركز بر نيازها داراي تناظر با خصوصيات و توانائی‌های اين سيستم‌ها بوده و اين سيستم‌ها می‌توانند بخش زيادی از نيازهای اين آموزش را بر آورده نمايند.

در اين مقاله پس از نگاهی اجمالی به ابعاد و ويژگی‌های فن‌آوری و آموزش فن‌آوری و بررسی برخی از خصوصيات و توانائی‌های سيستم‌های آموزش به كمك رايانه، با طرح شواهدی از بر طرف ساختن نيازهای آموزشی توسط اين سيستم‌ها به بحث پيرامون ابعاد و چگونگی اين بكارگيری خواهيم پرداخت.

فن‌آوری آموزشی در آموزش فن‌آوری: ‌بررسی ويژگيهای استفاده از سيستمهای آموزش به كمك رايانه در آموزش فن‌آوری

نظر شما
[تعداد:    میانگین: /5]
این مطلب را نیز مطالعه کنید :
مطالبه مديران سازمان های دانش بنيان از نظام تعليم و تربيت

آثارپروژه‌های پژوهشیفعالیت‌ها و پروژه‌هامقالاتمقالات منتشرنشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *