لذت بردن لازمه اثرپذیری کودک از متن حکمت آموز

اثرپذیری کودک

🔴 بچه‌ها باید کتاب‌های شعر و داستان و حکایت و امثال آن را بخوانند و از آن لذت ببرند.

🔹وقتی شاگرد از حکایتی پندآمیز لذت ببرد، ناخودآگاه در ذهنش موضوع پند مذکور با خوبی و خیر تداعی می‌شود، و در برخورد با محیط واقعی با آن موضوع، به واسطه همان تداعی، عملا به سمت آن خیر سوق پیدا می کند.

🔸اما با خواندن طوطی وار و متن درس در یک جلسه خشک و کسالت آور، و انجام تمرینات با اجبار، نه تنها رابطه خوبی در ذهن فرد با حکمت مذکور برقرار نمی شود، بلکه از هر چه که در آن حکمت بیان شده تنفر پیدا کرده، و از آن دوری می گزیند.

🔸رفتارهای ناهنجار طیف وسیعی از جوانان در جامعه، و حکمت گریزی، لاابالی گری، دین گریزی و خروج از توازن، بی ارتباط با همین مشی کتاب درسی ادبیات و تعلیمات دینی و نظایر آن در مدارسمان نیست.

🔸ما ناهنجاری را در نوع مواجه کردن شاگردان با محتوای حکمت آمیز و معرفتی، به صورت معکوس به آنها آموخته ایم.

#روش_تدریس_ادبیات

#برنامه_درسی_شوق_انگیز

#کتابخوانی_شوق_انگیز


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

نظر شما
[تعداد:    میانگین: /5]
این مطلب را نیز مطالعه کنید :
مدارس تحولی، تنها روزنه امید به تحول

یادداشتها و گزیده ها

برنامه درسی شوق انگیزروش تدریس ادبیاتکتابخوانی شوق انگیز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *