🔸کمی به اطراف خودمان و نیز مدارسمان نگاه کنیم. به جای اینکه محیط مدارس که بسترساز تحول جامعه به سوی جامعه پیشرفته محسوب میشوند، پیشرفتهتر و جلوتر از محیط جامعه باشند، با محیطی عقب ماندهتر از محیط جامعه مواجهیم.
🔸دور مدارس را دیواری کشیدهایم، که بتوانیم محیطی را که حداقل 30 سال از نظر فناوری و شاید تا 100 سال از نظر رویکردهای تربیتی، از محیط جامعه و فهم علمی عقبتر است، از جامعه جدا کنیم. بتوانیم بچهها را در این محیط ایزوله عقب مانده تربیت کنیم.
🔹تحول این تربیت عقب مانده، نیاز به بازکردن دیوارها، و رساندن سطح فناورانه آن، حداقل به سطح جامعه بیرون دارد.
🔵 قطعه ای از کتاب گذار در بحران؛ تعلیم و تربیت در گذار به سمت نظام برتر
#گذار_در_بحران