مدرسه با سازمان خودانگيخته و تعالی يابنده


در رویکرد حکمت، مدرسه براي ارتقاء تعليم و تربيت دانش‌آموزان، تنها به بهبود محدوده برنامه درسي اكتفا نمي‌كند؛ بلكه سازمان مدرسه نيز براي ارتقاء مستمر‌ آماده مي‌شود. در اين ارتقاء، ابعاد مختلف ذينفعان مدرسه و نظام آموزشي مد نظر و پوشش قرار مي‌شود. مدرسه حكمت در فرايند تعليم و تربيت، کيفيت عملکرد سازمان را نه فقط از وجه فراگيران يا سهامداران و و يا کارکنان، بلکه از وجوه چهار گانه متعامل فراگيران و خانواده آنها، متوليان و سهامداران، کارکنان، و جامعه (بر اساس در ديدگاه (TQM مورد توجه قرار مي‌دهد. و در اين پوشش ابعاد، تلاش مي‌شود تا تعاملات بين اين ذينفعان، به مطلوبيت حداكثري دست پيدا كند. مدرسه حكمت تعليم و تربيتي را فراهم مي‌كند كه هر چهار دسته از ذينفعان بتوانند شرايط بهتري را در سازمان مدرسه تجربه کنند؛ و سازمان از منظر هر کدام آنها، عملكرد بهره‌ور خاص خود را داشته باشد. مدرسه‌ حکمت، سازوكاري را اتخاذ كرده كه انتظارات دانش‌آموز و خانواده او، جامعه، كاركنان، و متوليان و سهامداران را در تعامل با هم برآورده مي‌كند!

مدرسه با سازمان خودانگيخته و تعالی يابنده

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  سند راهبرد ملی و تمدنی تحول تربیت عمومی و رسمی

آثارپروژه تحول معماری نظام آموزشی (مبنا)پروژه‌های پژوهشیپروژه‌های معماری نظام تعلیم و تربیت و برنامه درسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *