🔹مربی در این نقش، در تعامل با شاگردان خود، برای ارتقاء فهم و درک و فراگیری دانش شاگردان، می تواند بسترهای حل مسئله، پروژههای یادگیری، گفتگو، تعامل و نظایر آن را فراهم کرده و از سازوکارهای شناختی برای این موضوع بهره برد.
🔸در این حوزه، از سازوکارهای رویکرد رفتاری نظیر نمره، رتبه و کتاب درسی رسمی و آزمونهای کنکوری و مفاد آموزشی همگرا و تفکر همگرا خبری نیست. (بر خلاف نقش دیگر مربی در رویکرد پرورش هیجانی که از سازوکارهای رفتارگرا به جای خود استفاده می کند)
🔹بلکه شاگردان در یک تعامل چالش زا، درگیر تفکری واگرا، خلاقانه و زاینده میشود.
#اردوان_مجیدی، #استاد_و_شاگردی، #تفکر_واگرا
⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی