معلم، مجری دستورات جزئی شده نظام رسمی!


🔸معلم برای هر گونه خلاقیت و نوآوری با دشواری و محدودیت فراوان مواجه است،

🔸به گونه‌ای که تفکر، ابتکار و تحول برای او بسیار دشوار و پرهزینه خواهد بود.

🔸او که فقط وظیفه کلیشه شده‌ای بر دوشش قرار گرفته، در فضای بسته مدرسه حفظ مدار صنعتی، روش سخنرانی را تنها ابزار مناسب برای آموزش مو به موی کتابهای درسی از پیش تعیین شده و جزئی نگر همگرای موجود می‌یابد.

🔸و در چنین میدانی شاگردان یا همان دانش آموزان، منفعل و منتظر دستورات و خوراک آماده از پیش تعیین شده، تربیت می‌شوند.

🔸چیزی که در بافت شخصیتی آنها رسوخ کرده، و به دوران زندگی پس از فارغ التحصیلی از مدرسه نیز کشیده می‌شود.

#برنامه_درسی_بسته، #نظام_درسی_متمرکز، #دروس_کلیشه_ای


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  مشاور، درگیر در فضای مدرسه

یادداشتها و گزیده ها

برنامه درسی بستهدروس کلیشه اینظام درسی متمرکز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *