نشان حکمت، سازوکاری برای تحول و تعالی تربیت


 

هدف مدرسه حكمت، به عنوان پروژه پايلوت از طرح معماري نظام آموزشي كشور، تحول نظام آموزشي كشور است. پايلوت بودن مدرسه حكمت براي نظام آموزشي كشور، اولا به آن معنا نيست كه برنامه درسي و مديريت آموزشي و آموزشگاهي‌اي كه در مدرسه حكمت اجرا شده است، همه آن چيزي است كه در معماري نظام آموزش كشور ترسيم شده است. معماري نظام آموزشي كشور، داراي ابعاد متعدد ديگري است كه اصولا در سطح يك مدرسه قابل مشاهده و اجرا نيست. از جمله اين موارد مي‌توان به قوانين تعليم و تربيت، تربيت معلم، سازوكارهاي منابع انساني، مدرك تحصيلي و نظاير آن اشاره نمود.


لینک خرید کتاب گذار در بحران


ثانيا اين به آن معنا هم نيست كه الگوي مطلوب براي تمام مدارس كشور، همين الگوئي است كه در مدرسه حكمت اجرا شده؛ و تمام مدارس كشور در حالت مطلوب بايد همين الگو را اجرا نمايند. در معماري طراحي شده نظام آموزشي كشور، اصولا تجويز الگوي واحد براي همه مدارس (آنچنانكه در حال حاضر در كشور اتفاق مي‌افتد) روش درستي نيست. بلكه بايد چندين الگوي مختلف براي مدارس كشور وجود داشته، كه هر يك سازوكارها، روشها، كتابهاي درسي و حتي اهداف آموزشي متفاوتي را دنبال مي‌كند.

یکی از ابعاد مدرسه‌ی منتشر شونده این است که ما انتشار را از طریق اعطای نشان (نشان حکمت) به مدارس دیگر انجام بدهیم.

نشان حکمت

نشان حکمت

مدرسه منتشر شونده

مدرسه منتشر شونده

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  مسئله بنيادی مهندسی نظامهای كلان

دسته بندی نشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *