نشست در خبرگزاری فارس – 1398/5/13
دستگاه تعلیم و تربیت با سرنوشت میلیونها کودک و نوجوان سر و کار دارد و بر این اساس تصمیمسازی در این نهاد لزوماً به پیوست پژوهشی نیازمند است؛ این پژوهشها در پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش انجام میشود؛ مرکزی حساس که با پژوهشها و بررسیهای علمی، مسیر صحیح تعلیم و تربیت را روشن میسازد.
این پژوهشگاه دارای مجوز از شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و فعالیتهای آن طبق اساسنامه مصوب صورت میگیرد؛ همچنین دارای 15 گروه پژوهشی مصوب شامل «اقتصاد و نیروی انسانی آموزش و پرورش»، «تعلیم و تربیت اسلامی»، «بهداشت و تربیتبدنی»، «مبانی برنامهریزی درسی»، «علوم انسانی»، «علوم پایه»، «آموزشهای فنی و حرفهای»، «مشارکتها و ارتباطات»، «راهنمایی خانواده، مشاوره و روانشناسی تربیتی»، « جامعهشناسی و آموزش خانواده»، «آموزش کودکان عقبمانده ذهنی و چند معلولیتی»، «آموزش کودکان دارای آسیبهای دیداری و شنیداری و حسی ـ حرکتی»، «آموزش کودکان دارای اختلال یادگیری و آشفتگی هیجانی و رفتاری»، «آموزش و پرورش چند پایه و دوزبانه» و «آموزش و پرورش عشایری و روستایی» است.
اهمیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش
اهمیت پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ما را بر آن داشت تا میزبان رئیس این پژوهشگاه و رؤسای پژوهشکدههای زیرمجموعه آن باشیم؛ فرهاد کریمی رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به همراه ایرج خوشخلق سرپرست پژوهشکده تعلیم و تربیت، احمد رمضانی رئیس پژوهشکده کودکان استثنایی، قدسی احقر رئیس پژوهشکده خانواده و مدرسه، محمد حسنی سرپرست پژوهشکده برنامهریزی درسی و نوآوریهای آموزشی، کبیری عضو هیأت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در مرکز ملی مطالعات بینالمللی پرلز و تیمز، سعید صانعی مسؤول روابط عمومی و عضو شورای مدیران پژوهشگاه و نورعلی قربانی کارشناس فناوری و عضو شورای مدیران پژوهشگاه به خبرگزاری فارس آمدند
و رضا کلانتری سرپرست مرکز پژوهشی آموزش و پرورش روستایی، عشایری و چند زبانه تبریز از طریق ویدئو کنفرانس در تمام ساعات این مراسم حضور داشت؛ همچنین در این نشست پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس و اردوان مجیدی مشاور مدیرعامل نیز حضور داشتند.