هر شاگرد به اندازه استعدادها و توانمندیهای خود


🔹در مدرسه باید بستری فراهم شود تا هر شاگرد به اندازه استعدادها و توانمندیهای خودش یاد گیرد،

🔹و پیشرفت شاگرد به جای سنجیده شدن با معیارهای ثابت و با دیگران، تنها با خودش و پیشرفتهای خودش مقایسه شود.

🔹بستری فراهم شود كه شاگردان تیزهوش، در كنار شاگردان عادی و حتی شاگردان دیرآموز،‌ در یك فضای اجتماعی با هم زندگی واقعی را تجربه كرده،

🔹در عین اینكه هر كدام بر اساس ظرفیتهای خود، با سرعت مناسب خود حركت كرده، و پای همه به هم و كتاب درسی زنجیر نمی‌شود.

🔹مسیر طی شده توسط هر شاگرد، می‌تواند متفاوت از مسیر سایر شاگردان باشد.

🔹این مسیر متناسب با خصوصیات و ابعاد شخصیتی و استعدادهای هر شاگرد تنظیم می‌شود.

🔵 قطعه ای از کتاب گذار در بحران؛ تعلیم و تربیت در گذار به سمت نظام برتر

#مدرسه_فراگیر، #مدرسه_ویژه_گرا، #هرکس_به_اندازه_خود


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  مثال‌هایی از «تحلیل سیستمی، تربیتی و فرهنگی و مغالطات» در پدیده اغتشاشات اخیر

یادداشت‌ها و مقالات رسانه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *