🔹لازم است شرایطی را فراهم کنیم که هر کس به اندازهی خودش خوراک آموزشی و خوراک تربیتی در زمینههای مختلف دریافت کند.
🔸به جای آنکه شاگردانی که توان یادگیری آنها زیاد است را جدا کرده و به مدرسهی تیزهوشان، یا کلاس تیزهوشان ببریم، و کسانی که توان کمتری دارند، به مدرسهی استثنایی بفرستیم؛ بستر یادگیری در حد توان خود را در یک کلاس فراهم کنیم.
🔸این رویکرد، با این نگاه، فلسفه مدارس تیزهوشان و استثنائی را به هم می ریزد.
🔹در یک کلاس هم شاگرد عادی، هم تیز هوش و هم استثنائی در کنار هم زندگی کرده و درس می خوانند و هر یک در هر یک از ابعاد به اندازه توانمندی خود یاد می گیرند.
#یادگیری_باز، #یادگیری_چند_سطحی، #مدرسه_فراگیر، #هرکس_به_اندازه_خود
⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی