وبینار یازدهم تحول نهادی: توزیع امور حاکمیتی در حکمرانی تعلیم و تربیت


سلسله وبینارهای “تحلیل معماری تحول نهادی نظام تعلیم و تربیت” و برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم – جلسه یازدهم: توزیع امور حاکمیتی در حکمرانی تعلیم و تربیت، 1400/7/27

یکی از مهمترین سوالات در تمرکز زدائی و مشارکت جامعه، آن است که حاکمیت بداندکه کدامیک از امور می تواند بدون اختلال در نقشهای حاکمیتی، به بدنه جامعه واگذار شود. در این جلسه بر اساس تبیینی که در جلسات قبل از نقشهای مختلف حکمرانی مطرح شد، در مورد پاسخ این سوال گفتگو شد. یازدهمین وبینار از این سلسله نشستها سه شنبه 27 مهرماه از ساعت 18:30 الی 20 توسط پنجره تربیت فارس، برگزار شد.

در سلسله نشستهائی که توسط پنجره تربیت فارس برگزار می شود، با حضور و گفتگوی صاحبنظران برجسته این حوزه، به تحلیل عوامل تحول نهادی تعلیم و تربیت می پردازیم.


در جلسات گذشته پس از تحلیل عوامل گلوگاهی تحول، به تحلیل اقدامات گلوگاهی پرداختیم که به صورت عملیاتی می تواند حرکت زنجیره ای را در تحول نهادی تعلیم و تربیت در کشور ایجاد کند. در جلسات قبل به مسئله حکمرانی تعلیم و تربیت و لایه های مختلف توزیع آن و چگونگی مشارکت و ایفای نقش در آن توسط حاکمیت و جامعه پرداختیم. این بحث در جلسه آتی نیز، ادامه پیدا خواهد کرد.

در این جلسه بر اساس تبیینی که در جلسات قبل از نقشهای مختلف حکمرانی مطرح شد، به این موضوع پرداخته شد که کدامیک از امور می تواند بدون اختلال در نقشهای حاکمیتی، به بدنه جامعه واگذار شود.

جلسه یازدهم، سه شنبه، 27 مهر 1400 ؛ ساعت 18:30 الی 20 با حضور و گفتگوی صاحبنظران برگزار شد.



دریافت فایل صوتی وبینار یازدهم

نظر شما
[تعداد:    میانگین: /5]
این مطلب را نیز مطالعه کنید :
تعلیم و تربیت در گذار به دوران پسا کرونا

پروژه‌های پژوهشیپروژه‌های معماری نظام تعلیم و تربیت و برنامه درسیچالش ها، ميزگردها و مصاحبه هافعالیت‌ها و پروژه‌هامقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *