پرورش ذهن های خلاق در فضای سایبر با منابع بسیط و واگرا

کلاس درس- انجام کار تمرین

بخش بیست و پنجم از یادداشت‌های #ریشه‌یابی_مشکلات #تحول_تعلیم_و_تربیت، خبرگزاری فارس، 1399/6/30

در کتاب‌های درسی همگرا، وقتی ما موضوعات را به شکل موضوعات درسی کلیشه می‌کنیم، می‌شکنیم، تجزیه می‌کنیم و از حالت بسیط آن خارج می‌کنیم و به یک موضوع تجزیه شده‌ در می‌آوریم، ذهن را دقیقا به سمت خاصی می‌بریم. اما اگر محتوای آموزشی به گونه‌ای باشد که شاگرد را به فکر وادار کند، راه کشف را برای او باز بگذارد، همه مسئله و راه حل را تا ته آن حل نکند، و یا حداقل راه‌حل‌های مختلف را مطرح کند، و به دیدگاه‌ها و زوایای مختلف از موضوع اشاره کند، به صورتی که شاگرد بتواند برداشت‌های مختلفی از آن داشته باشد؛ این یک بسته واگرا است.

  • چند سطحی؛ میدانی متفاوت پشت تغییر باورهای ما
  • برداشت‌های متفاوت از یک منبع ترکیبی و بسیط
  • ذهن‌های حبس شده در کلیشه‌های از پیش تعریف شده
  • از بسته‌های آموزش همگرا، تا بسته‌های آموزشی واگرا
  •  محتوای آموزشی بسیط، در سایه تغییر دیدگاه

#پارادایم_جدید_تعلیم_و_تربیت

#کلاس_چندسطحی

#بسته_های_آموزشی

#منابع_آموزشی_واگرا

#منابع_آموزشی_همگرا

#منابع_آموزشی_بسیط

#گذار_در_بحران

#نظام_برتر

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  تحول نظام تعلیم و تربیت؛ فاصله شعار تا عمل

آثاریادداشت‌ها و مقالات رسانه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *