کارگاه طراحی برنامه درسی تحول فرهنگ

تحول فرهنگ

رفتارهای انسان به دو بخش خودآگاه و ناخودآگاه تقسیم می‌شود. انسان در مواجهه با یک پدیده در حیطه خودآگاه و ناخودآگاه و تعامل آن‌ها با یکدیگر، وارد چرخه‌ای از مولفه‌هایی چون ادراک، نیاز، ارزش، خواست، اراده، عمل و تفکر و بازگشت به ادراکی مجدد و تکرار این چرخه می‌شود. با تکرار این چرخه مفهومی ظهور می‌کند به نام فرارفتار. فرارفتار عامل بروز رفتار مشخصی در مقابل يك طيف يا سطح خاصی از پديده‌ها است؛ مهم‌ترين عاملی است كه به شكل عمدتا ناخودآگاه، قدرتی را در شخص ايجاد می‌كند؛ مشخص ‌می‌كند: چه رفتاری، در چه شرايطی، با چه خصوصياتی بايد بروز كند. فرارفتارها، برخاسته از عناصری چون: قرارها و مقررات، هنجارها، عادت‌ها، مهارت‌ها، باورها، ايدئولوژی و غیره هستند.

چهار سطح اهداف تعليم و تربيت

كارگاه طراحی برنامه درسی تحول فرهنگ؛ با نگاهی به برنامه درسی مدرسه حكمت

كارگاه طراحی برنامه درسی تحول فرهنگ؛ با نگاهی به برنامه درسی مدرسه حكمت

نظر شما
[تعداد:    میانگین: /5]
این مطلب را نیز مطالعه کنید :
نقشه آموزشی خانواده ها

آثارپروژه طراحی معماری برنامه درسی رویکرد مدرسه ای حکمتپروژه‌های پژوهشیفعالیت‌ها و پروژه‌هاکارگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *