کار مشاور فقط نصیحت کردن نیست!


🔸اغلب، تصور افراد از مشاوره در مدرسه، وجود یک اتاق مشاوره‌، و یک مشاور در آن است.

🔸به گونه ای که این مشاور مثلا هفته ای دو ساعت بیاید و منتظر ارجاع شاگرد مشکل دار از سمت معلم باشد.

🔸و معلّم‌ بچّه‌ ای را به عنوان این‌که مشکلی دارد، مثلا دقّت ندارد، تمرکز ندارد، و یا بازیگوش است، به او برچسب بزند و نزد مشاور بفرستد، تا مشکل این بچه به قول آنها مشکل دار، توسط مشاور حل شود.

🔸خود همین برچسب زدن ها، مهمترین آسیب برای بچه است!

🔸 تازه مشاور هم شاید بجز نصیحت کردن کار دیگری برای او نداشته باشد!

◾️ مگر مشکل بچّه‌ها با نصیحت کردن به آنها و یا خانواده و امثال آن درست می‌شود؟

◾️این روال مشاوره و کار تربیتی، درست و منطقی نیست.

#رویکرد_مدرسه_ای_حکمت، #مشاوره_فعال، #مربی_تربیتی


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

 

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  هر شاگرد به اندازه استعدادها و توانمندیهای خودش یاد می‌گیرد

یادداشتها و گزیده ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *