گفتگو با اردوان مجیدی – ماهنامه اندیشه تربیت

گفتگو با اردوان مجیدی

 

بخشی از متن گفتگو با اردوان مجیدی:

اصولا الگوئی که من در کتاب نظام برتر و معماری نظام آموزشی آینده ترسیم کرده‌ام، اعتقادی به یکسان بودن و یکی بودن الگوی برنامه درسی ندارد و حتی آن را امکان پذیر هم نمی‌داند. در نظام تعلیم و تربیت آینده، باید الگوهای برنامه درسی متعددی در مدارس مختلف وجود داشته باشند؛ که هر کدام روش‌ها و حتی اهداف آموزشی و کتاب‌های درسی متفاوت داشته باشند. ما به مجموعه مدارسی که یک الگو را اجرا می‌کند، یک “میدان زیرساختی تعلیم و تربیت” یا به اختصار “میدان” می‌گوئیم. خانواده‌ها و شاگردان باید بتوانند متناسب با نیازها و سلایق و علایق خود، الگو یا میدان مناسب خود را انتخاب کنند. ممکن است یک میدان و  مدرسه با رویکردی نظم گرا، بچه‌ها را با دیسیپلین شدید بار بیاورد، و میدان و مدرسه دیگری فضای عاطفی گسترده‌ای را در مدرسه بین بچه‌ها ایجاد کند..

گفتگو با اردوان مجیدی – ماهنامه اندیشه تربیت

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  پدیده شناسی - نگاهی اجمالی از منظر معماری نظام های کلان

آثارچالش ها، ميزگردها و مصاحبه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *