ارزشیابی توانمندیها، گلوگاهی برای ارتقاء ویژه گرا


بخش سی و ششم از یادداشت‌های #ریشه‌یابی_مشکلات #تحول_تعلیم_و_تربیت، خبرگزاری فارس، 1400/4/20

ارزشیابی می تواند در نقش یک ابزار آموزش موثر، به مربی و خود شاگردان برای مشخص کردن پیامد یادگیری عمل کرده، نقاط ضعف و پیشرفت را مشخص کند، تا نقاط ضعف برطرف شده، و نقاط قوت تشدید شود. اگر چنین است، این نمره‌های کمی و کیفی، کمک موثری به آن نخواهد کرد.

– مربی زیرک و ارزشیابی زیرکانه
– مدل توانمندیهای شاگرد
– ارزشیابی معنادار و تبیین کننده ابعاد توانمندی
– یک فهم منطقی به جای یک اعلام مقدار کور
– شات (شمای ارزشیابی توانمندیها)
– یادگیری با تعامل در شبکه

 

#مشکلات_ماهوی_نظام_تعلیم_و_تربیت، #پارادایم_جدید_تعلیم_و_تربیت، #سکوهای_تعلیم_و_تربیت، #ارشیابی_آموزشی، #آزمونهای_زیرک، #چند_سطحی، #تشخیص_توانمدیها، #گذار_در_بحران، #نظام_برتر.

نظر شما
[تعداد:    میانگین: /5]
این مطلب را نیز مطالعه کنید :
میزگرد ارزیابی معماری سازمانی

آثارمقالاتمقالات منتشر شدهیادداشت‌ها و مقالات رسانه‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *