⚫️ بخش سی و پنجم از یادداشتهای #ریشهیابی_مشکلات #تحول_تعلیم_و_تربیت، خبرگزاری فارس، 1400/4/7
ما نیاز به دمیدن در شیپور نظم، سخت کوشی، ارزشیابی، بازخورد، مسئولیت پذیری، و جدی بودن فرایند آموزشی داریم. اما متاسفانه نظام رسمی در حال حاضر از سر گشاد آن این شیپور در آن میدمد، برای همین جز صدایی ناموزون از آن بیرون نمیآید.
– مربی زیرک و ارزشیابی زیرکانه
– ارزشیابی سختگیرانه و پر چالش، ولی منطقی، و در یادگیریای متعادل
– تفاوت استفاده از یک ابزار: آزمونی برای حفظ مداری یا آزمونی برای یادگیری عمیق و ویژهگرائی
– میدانی برای ارزشیابی دانش کاربردی، در عین لزوم توجه به انواع دیگر ارزشیابی
– مشی متعادل
#مشکلات_ماهوی_نظام_تعلیم_و_تربیت، #پارادایم_جدید_تعلیم_و_تربیت، #سکوهای_تعلیم_و_تربیت، #ارشیابی_آموزشی، #آزمونهای_زیرک، #چند_سطحی، #گذار_در_بحران، #نظام_برتر.