بسته های آموزشی در یادگیری باز


🔹بسته، میدانی برای یادگیری حول یک موضوع است.

🔹ممکن است در مطالب بسته، مطالبی غیر از آن موضوع ولی مرتبط با آن وجود داشته باشد.

🔹باید این انتظارمان را که بچه ها تمام مطالب بسته را مطالعه کنند، از سر بیرون کنیم. در غیر اینصورت، یادگیری مستقل بچه ها را نابود کرده ایم.

🔹 شاگرد یاد می گیرد با شنا کردن در مطالب بسته، موضوعات مناسب و مرتبط با موضوع و مورد علاقه و نیاز خود را شناسائی و مطالعه کرده و بتدریج دیدگاه خود را در مورد آن موضوع شکل دهد.

🔹به همین دلیل است که شاگردی ممکن است با مطالب یک بسته یک مجموعه اطلاعات کسب کند، و شاگرد دیگر، اطلاعات دیگری را از همان بسته کسب نماید.

🔹ما با این کار تفکر شاگردان را سلب نمی کنیم، و به آنها اجازه می دهیم خودشان فکر کنند، خودشان کشف کنند و خودشان به نتیجه برسند.

#یادگیری_معکوس، #بسته_های_آموزشی، #یادگیری_باز


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  سازوکارهای جایگزین کتاب درسی

یادداشتها و گزیده ها

بسته های آموزشییادگیری بازیادگیری معکوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *