🔴 توان یادگیری همه شاگرد ها در همه زمینه ها یکسان نیست.
▪️گاهی اوقات یک نفر سریع حرکت میکند ولی عمق کمتری دریافت میکند؛
▪️ گاهی اوقات یک نفر کند حرکت میکند ولی عمق بیشتری را دریافت میکند؛
▪️ گاهی اوقات یک نفر هم سریع حرکت میکند هم عمق بیشتری را دریافت میکند؛
▪️و یک نفر هم هست که کندتر حرکت میکند و عمق کمتری را در آن زمینه دریافت میکند.
🔸بنابراین نمیتوان در یک کلاس بر اساس معیارهایی میانگین گرفت، و برداشت کرد که تمام شاگردان فلان حد از قابلیت را دارند، و تصمیم گرفت که همه آنها در همهی موضوعات با یک سرعت مشخص سرعت حرکت کنند.
🔹ما باید شرایطی را در فضای مدرسه و کلاس درس فراهم کنیم که هر کدام از شاگردان به اندازهی توان خودشان و با سرعت خودشان پیش بروند.
#یادگیری_چند_سطحی، #یادگیری_باز، #هرکس_به_اندازه_خود