در این مدرسه بیشتر بر مهارت های زندگی و مهارت آموزی تاکید می شود و با توجه به اینکه مدرسه حکمت تا متوسطه اول است، پس اهداف این مدرسه پس از آن ناتمام می ماند. وقتی دانش آموز وارد مدرسه های متوسطه دوم شود، این فاصله را چطور می توان پر کرد؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰اگر ما شالوده بچه ها را در ابعاد شخصیت و فرهنگشان ...
آیا مدرسه حکمت بیشتر با زندگی روزمره افراد درگیر است؟ یعنی آیا شما در این مدرسه مهارت را به شاگردان تعلیم می دهید؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰مهارت آموزی هم مورد توجه است. اما اولویت اول و دوم ...
دانش آموز با کسب مهارت های زندگی نمی تواند به دانشگاه راه پیدا کند و البته دانش آموزان فنی و کار و دانش نیز همین مهارت ها را به طور تخصصی فرا می گیرند که البته ممکن است شما بفرمایید که این مهارت ها شغلی هستند.مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰کسب مهارت یکی از ابعاد مورد توجه در مدرسه حکمت است. ...
برای رشد و تعالی فردی و شخصیتی شاگردان چه سازوکاری در مدرسه حکمت اجرا می شود؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰سازوکار محوری مدرسه حکمت برای رشد و تعالی شاگردان: احترام و ...
برای پرورش شخصیت شاگردان چه فعالیت هایی در مدرسه اجرا می شود؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰برای رشد شخصیتی شاگردان در ابعاد مختلف، مولفه های شخصیت را ...
آیا بچه ها بعد از ورود به متوسطه دوم و طی این دوره شخصیتشان تغییر نمی کند؟ و آنچه از حکمت به دست آورده اند با آنها می ماند؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰ابعادی از شخصیت که در کودکی بدست می آیند، ماندگارترند. بخصوص ...
اگر دانش آموزی به چنین شخصیتی رسیده باشد، پس اصولا نباید وقتی سیستم تغییر می کند عملکرد ضعیف تری نسبت به بچه های سیستم دیگری داشته باشد، یا حداقل در طول یکی دو سال باید توانایی رقابت با سایر بچه ها را بدست بیاورد. آیا این درست است؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰همینطور هم هست. تا حد زیادی برای ما قطعی است که ...
برای شکل گیری فرهنگ مطلوب در شاگردان مدرسه، چه برنامه ها و اقداماتی انجام می شود؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰یکی از مؤلّفهها و ارکان اصلی مدرسهی حکمت، مدرسهی فرهنگ است. ...
مهارت آموزی در این مدرسه به باغبانی و آشپزی و چیزهایی از این قبیل ختم می شود که بنظر نمی رسد برای یک فرد در آینده زیاد مناسب باشد، چون گستردگی ندارد و در آینده این مشاغل زیاد مناسب نیستند.مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰فعالیتهایی نظیر باغبانی و آشپزی و نظایر آن، اصل نیستند. یعنی ...
آیا به برنامه چندفرهنگی توجه کرده اید؟ اگر مثلا یک مسیحی یا یک افغانی به مدرسه شما مراجعه کند ثبت نامش می کنید؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰ما هم قبلا و هم همین الان از عزیزان افغانی در ...
توضیح دهید که از نظر شما مدارس دیگر چطور فرهنگ را نابود می کنند؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰بگذارید از یک مثال استفاده کنم. مدارس با شیوه تاکید بر ...
آیا شما در مدرسه به دنبال ساخت یک شهروند مطلوب هستید؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰یکی از خصوصیات یک انسان مطلوب، شهروند مطلوب بودن هم هست. ...
آیا شما محیط مدرسه تان را به محیط جامعه شبیه سازی کرده اید که می تواند مکانی برای هویت یابی در جامعه اسلامی باشد؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰بله همینطور است. یکی از وجوه تمایز مدرسه حکمت، مدرسه اجتماعی ...
برای تامین سلامت شاگردان و زندگی سالم در مدرسه، چه سازوکارهایی در نظر گرفته شده؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰یک وجه مدرسه حکمت، مدرسهی سالم است. اینکه شاگرد در شرایط ...
برای انجام هر چه بهتر فعالیت های آموزشی و تعلیم و تربیت شاگردان، چه منابع و امکاناتی در مدرسه فراهم می شود؟مجید قربانعلی پورمرداد ۱۴, ۱۴۰۰نخست اینکه فناوري اطلاعات و ارتباطات به عنوان يك توانمند كننده ...