🔸به جای آن که وقت معلم صرف توضیح دادن مباحث به صورت سخنرانی، یا طراحی سوال برای شاگردان و تصحیح آن، یا ارائه و ارجاع کارتمرینهای شاگردان، یا سایر ابعاد مدیریت امور شاگردان بشود،
🔹وقت گرانبهای او باید صرف کار مهمتری شود
🔹تعامل انسانی با شاگرد، فهم توانمندیهای او، و رهبری او در طی کردن مسیر رشد، با رویکرد استاد و شاگردی، با طمانینه و آرامشی که مربی باید در انجام چنین کاری داشته باشد،
🔸و وقت شاگردان، به جای آنکه صرف تلف شدن در گوش دادن به یک تدریس معدل گیری شده شود،
🔹صرف یادگیری موضوعات در حد و سطح توانمندی خود، و به کاربردن حداکثر توان خود برای حرکت در مرز توانمندیها و قدرت یادگیری، و نیز افزایش ظرفیت یادگیری خود شود.
#رویکرد_مربی_گری، #استاد_و_شاگردی، #هرکس_به_اندازه_خود
⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی