برداشتهای متفاوت از یک منبع ترکیبی و بسیط


🔸برای تدریس موضوعی مثل تقسیم دورقمی به شکل چند سطحی، می‌توانیم بسته‌ی تقسیم دو رقمی را به شاگردان ارائه کنیم. در این صورت، بسته کاملا به موضوع تقسیم دو رقمی می پردازد.

🔹اما اگر موضوعی که در بحث چند سطحی مطرح می‌شود را در فضایی فراهم کنم که محیط واقعی باشد، مثلا در موضوع یک کشت و کار، دیدن یک فیلم مستند، یا بحث در مورد مسائل انسانی و اجتماعی‌، این‌جا ممکن است برداشت‌های مختلفی اتفاق بیفتد.

🔹در اینجا چند سطحی در عمق، می تواند بهتر محقق شده و معنادارتر باشد.

🔹ما می‌توانیم موضوعاتی را ارائه کنیم که این موضوعات خود به خود می‌تواند به برداشت‌های مختلف از این موضوع کمک بکنند، و افراد در عمق‌های مختلف، سطوح مختلفی از یادگیری را داشته باشند.

🔹بخصوص بساطت موضوع و محتوی به این عمق یابی چند سطحی کمک می کند.

#یادگیری_چند_سطحی، #بسته_های_آموزشی، #یادگیری_کاربردی


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  تمرکز مدارس تنها بر آموزش دانش محور و نظری!

یادداشتها و گزیده ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *