در بحث خودکاری توان بچّه‌ها خیلی مهم است.


 

🔸اگر ما یک دفعه کاری را به یک بچّه‌ای بدهیم، خودکار بخواهد این کار را انجام بدهد و توان آن را نداشته باشد، خودکاری اتّفاق نمی‌افتد.

🔸اگر یک بچّه‌ای هم توان داشته باشد، مدام ما به او بگوییم چه کار باید بکند و چه کار نکند، او هم هیچ وقت یاد نمی‌گیرد.

🔹ما باید یاد بگیریم تا جایی که بچّه توان دارد، کار خود را خودش انجام بدهد و جایی که توان ندارد، ما به او بگوییم چه کار بکند.

#رویکرد_مدرسه_ای_حکمت، #خودکاری، #شاگرد_فعال، #رویکرد_فعال_یادگیری، #هر_کس_به_اندازه_خود


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

نظر شما
[تعداد:    میانگین: /5]
این مطلب را نیز مطالعه کنید :
روش فعالیت نموداری تاریخ

یادداشتها و گزیده ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *