رویکرد ترکیبی

باغبانی - کار در باغچه

اردوان مجیدی، منصوره ايران نژاد

کليدواژه‌ها:

رويکرد ترکيبی، طراحي برنامه درسی، اجرای برنامه درسی، مدرسه حکمت

چکیده:

هدف از مقاله حاضر،  طراحی و اجرای برنامه درسی مبتنی بر رويكرد تركيبی می‌باشد. رويکرد ترکيبی به رويکردی گفته می‌شود که موضوعات و عناوين دروس و جلسات در آن، عمدتا موضوعاتی حتي الامكان نزديك به واقعي‌های كاربردی موجود هستند، كه برای دانش آموزان ملموستر، و به مسائل زندگی نزديك‌ترند. در طراحي رويکرد ترکيبی، بر اساس تجربه‌ای كه در ايجاد نرم افزار سما (سامانه مديريت آموزشي مدرسه حكمت)‌،‌ صورت گرفته است، نشان داده می‌شود كه نياز به تدوين و در اختيار گذاشتن طيف وسيعی از موضوعات در قالبی كه ما آن را سازوكار آموزشی موضوع می‌ناميم،‌ وجود دارد، كه به عنوان كتابخانه فعال و پويا (حتی الامكان به صورت الكترونيكی)، در دسترس و اشراف معلم قرار داشته باشد. سپس در صورت وجود اين سازوكارها، طرح درس تركيبی، سناريوی كلاس تركيبی را به نحوی ارائه خواهد كرد، كه معلم بر اساس شرايط و خصوصيات واقعی كلاس درس در زمان اجرا،‌ و فراهم شدن شرايط بحث در مورد هر يك از موضوعات،‌ بر اساس سازوكار آموزشی آن موضوع،‌ به موضوع مذكور وارد شود.

رويکرد ترکيبی: طراحی و اجرای برنامه درسی با نزديک شدن موضوعات درسی به شرايط کاربردی و واقعی؛ بر اساس تجربه عملی در مدرسه حكمت

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  برقرارى تعادل با تحولات سريع سيستم‌هاى كامپيوترى

آثارمقالاتمقالات منتشرنشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *