سناریو و مربی سناریو پرداز

سناریو- مربی و سناریو

سخنرانی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پارک لاله، در پائیز 98

یک تنگنای اساسی برنامه های درسی در برقراری ارتباط محتوی و مفاد آموزشی با شاگرد و جذب مخاطب و ایجاد انگیزه در او، نداشتن سناریو است. فقط مفاد آموزشی و درس افزارها سناریو ندارند، بلکه کل برنامه درسی سناریویی را با خصوصیات سناریو در فیلم سازی و نمایش باید داشته باشد تا بتواند کشش لازم را ایجاد کند. بدین صورت که هر لحظه شاگرد را در فضایی نگه دارد که وی برای یافتن مرحله بعدی آموزشی لحظه شماری کند.

بسیاری از اصول موجود سناریونویسی در فیلم سازی و نمایشنامه نویسی، در برنامه درسی نیز کاربرد دارد؛ هم در تولید محتوی و هم در سازماندهی کل بستر آموزشی در برنامه درسی.

سناریو، طرح و متنی است که آنچه که در فیلم رخ خواهد داد، یا داده، را در قالب یک دستورالعمل تبیین می کند. به عبارت دیگر، سناریو چگونگی تحقق و اجرای یک مدل از واقعیت برای عرضه به مخاطب برای ایجاد تغییر حالت و حال خاص در او را مشخص می کند.

سناریو و مربی سناریو پرداز در رویکرد مدرسه ای حكمت

سناریو و مربی سناریو پرداز در رویکرد مدرسه ای حكمت

نظر شما
[تعداد:    میانگین: /5]
این مطلب را نیز مطالعه کنید :
رویکرد ترکیبی

آثارسخنرانی های دعوت شدهمقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *