نشست در خبرگزاری فارس، 1398/8/20
با مصوبه کاهش تنوع مدارس، شوکی به تمام جامعه تعلیم و تربیت وارد شد. مصوبهای که همه را گیج کرد؛ در این مصوبه وجوه مثبتی و منفی وجود دارد و دیدگاههای مختلفی نسبت به آن مطرح است. از این زاویه، آقای میرزاده بیان کنند که خاستگاه این مسأله از کجا بوده است و چه شد که از یک مصوبه اجرایی که به مسأله بدنه اجرایی آموزش و پرورش میپرداخته به مسأله ساختار تعلیم و تربیت ورود پیدا کرده است؟
دلایل و منطقش چه بوده است؟ به ویژه یک مسأله که خیلی در ابهام قرار دارد این است که تنوع مدارس و شکستن این تنوع به چه معناست؟ آیا مدارسی مثل استثنایی که به طیف خاصی از مخاطبان میپردازد یا مدارس عشایری که طیف خاص جغرافیایی را تحت پوشش قرار میدهد، در این شکستن تنوع مدارس، لحاظ شدهاند؟ البته به نظر میآید لحاظ شدهاند، اما به این نیازهای خاص چگونه پاسخ داده میشود و با چه تمهیداتی ادامه کار در نظر گرفته میشود؟