نفهم و حل کن!

نفهم و حل کن

🔸با سازوکارهای یادگیری کنکوری، افراد واهمه ای از بیان این موضوع ندارند که ماهیتا آن موضوع را بلد نیستند، اما با تکنیکهائی پاسخ می‌دهند.

🔸بلکه به صورت علنی هزینه می‌کنند و آموزش می بینند تا این تکنیکها را یاد بگیرند.

🔸ماهیت رویکرد یادگیری کنکوری آن است که “نفهم و حل کن!”.

🔸چرا که اگر بخواهی با حوصله مسئله را فهم کرده و پاسخ را محاسبی کنی، در مقایسه با افرادی که با تو رقابت می‌کنند و در مقابل سئوالهای متعدد پیش رو و زمان محدود، و جنس سوالهائی که پرسیده شده و پاسخ آنها، موفق نخواهی شد.

🔸با توجه به این جنس از سوالات، یا باید نابغه باشی تا جواب آن را فهمیده به صورت ذهنی و سریع محاسبه کنی، یا باید آن را فهم کرده و محاسبه کنی که زمان را از دست می‌دهی، یا باید از تکنیکهای محاسبه سریع و نفهمیده استفاده کنی.

#آموزش_دانش_محور، #یادگیری_کنکوری، #آموزش_غیر_کاربردی


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

نظر شما
[تعداد:    میانگین: /5]
این مطلب را نیز مطالعه کنید :
سازوکارهای معیوب در طرح های تحولی آموزش و پرورش

یادداشتها و گزیده ها

آموزش دانش محورآموزش غیر کاربردییادگیری کنکوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *