کلاس معکوس در رویکرد حکمت


🔹در رویکرد حکمت، تلاش بر آن است که هم درس گرفتن و هم تمرین کردن در مدرسه انجام شود،

🔹و بچه ها بجز تمریناتی که ماهیت آنها به منزل ربط پیدا می کند (مثلا نوشتن خاطرات پدر و مادر یا تهیه گزارش از مسجد محله یا نوشتن دو خبر از اخبار امشب)، کارهایشان را در مدرسه انجام داده و در منزل، فعالیت زمان گیر رسمی نداشته باشند.

🔹دراین صورت، کلاس معکوس در هر دو بخش درس گرفتن و انجام کار، در مدرسه انجام می شود.

🔹یعنی به بچه ها وقتی داده می شود که خودشان درس را مطالعه یا مشاهده و فهم کنند (فردی یا گروهی) و بعد با درگیر شدن با مربی مباحثه کرده و تمرینهایشان را انجام دهند.

🔹مسئله این است که شاگردان باید خودشان موضوعی را که به عنوان موضوع کلاس و معلم برای یادگیری تعیین شده است، یاد بگیرند.

🔹یعنی معلم موضوعی را به بچه ها اعلام کرده، و بچه ها باید از طریق محتوای در دسترسشان، که ممکن است توسط خود معلم در اختیار آنها قرار گرفته باشد، موضوع را فراگیرند.

#یادگیری_معکوس، #تکلیف_در_مدرسه


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  تنوع سبک های برنامه درسی با شکل گیری مدارس با سبک های متفاوت آموزشی

یادداشتها و گزیده ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *