اولین همایش ملی حکمرانی در نظام تعلیم و تربیت، 18 آذر 1403
(وبگاه همایش: egc.sccr.ir)
اردوان مجیدی
چکیده
تحول نهادی و اینکه چگونه یک نهاد نهادینه شده در بافت جامعه، متحول شود، یکی از مهمترین مسائل حکمرانی تلقی میشود. نظام تربیت، بیش از آنکه یک سازمان باشد، یک نهاد است. نگاه نهادی به نظام تربیت، تصویری متفاوت از این نظام را پیش روی ما ترسیم، و سازوکارهای متفاوتی را برای تحول آن پیش روی ما قرار میدهد. تحولی نه دستوری و ابلاغی، بلکه خود انگیخته، که جامعه تربیت از آن اقبال، و در آن به صورت خودجوش، درگیر میشود. چنین تحولی، با استفاده از عقلانیت، خلاقیت و تلاش جمعی و توان بالقوه جامعه، با حداقل تنش، به صورت پایدار و در تعامل توام جامعه و حاکمیت و نظام تربیت اتفاق میافتد. چنین چیزی، در صورتی امکانپذیر است که روششناسی تحول، به صورت مناسب، ظرفیت آن را ایجاد کند. تلاش بر آن بوده که روششناسی تبیین شده در این مقاله، چنین ویژگی را داشته باشد. از سال 1401، بسته ”سیاستی همافزائی اجتماعی تحول راهبردی نظام تربیت“، با مطالبه ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی، با همین روششناسی، فرایند مطالعه، تعامل اجتماعی، تدوین و میدانسازی اجتماعی و حاکمیتی خود را دنبال کرده و در حال حاضر، نیز میکند.
روش شناسی معماری تحول نهادی در بسته سیاستی سهات
روش شناسی معماری تحول نهادی در بسته سیاستی سهات
روش شناسی معماری تحول نهادی سهات – متن کمی مفصل تر
تحول نهادی – روش شناسی معماری سهات -فرمت همایش
تحول نهادی – روش شناسی معماری سهات
تحول نهادی – روش شناسی معماری سهات
صوت جلسه ارائه: