🔹در رویکرد حکمت، تلاش بر آن است که هم درس گرفتن و هم تمرین کردن در مدرسه انجام شود،
🔹و بچه ها بجز تمریناتی که ماهیت آنها به منزل ربط پیدا می کند (مثلا نوشتن خاطرات پدر و مادر یا تهیه گزارش از مسجد محله یا نوشتن دو خبر از اخبار امشب)، کارهایشان را در مدرسه انجام داده و در منزل، فعالیت زمان گیر رسمی نداشته باشند.
🔹دراین صورت، کلاس معکوس در هر دو بخش درس گرفتن و انجام کار، در مدرسه انجام می شود.
🔹یعنی به بچه ها وقتی داده می شود که خودشان درس را مطالعه یا مشاهده و فهم کنند (فردی یا گروهی) و بعد با درگیر شدن با مربی مباحثه کرده و تمرینهایشان را انجام دهند.
🔹مسئله این است که شاگردان باید خودشان موضوعی را که به عنوان موضوع کلاس و معلم برای یادگیری تعیین شده است، یاد بگیرند.
🔹یعنی معلم موضوعی را به بچه ها اعلام کرده، و بچه ها باید از طریق محتوای در دسترسشان، که ممکن است توسط خود معلم در اختیار آنها قرار گرفته باشد، موضوع را فراگیرند.
#یادگیری_معکوس، #تکلیف_در_مدرسه
⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی