به همه خوراک یکسان ندهیم!


🔴 با دادن خوراک یکسان به همه، آسیب بزرگی در مدرسه به شاگردان وارد کرده ایم!

⚫️ اگر شاگردان با توان دو، پنج و ده واحدی را در یک موضوع مشخص کنار هم بنشانیم، و به طور متوسط به همه پنج واحد خوراک دهیم چه اتفاقی می‌افتد؟

🔸شاگردی که توان یادگیریش در حد دو واحد است، بیش از توان خود خوراک دریافت می‌کند، نمی‌تواند هضم کند؛ دائم عقب می‌افتد و به مشکل برمی‌خورد.

🔸این به مشکل بر خوردن، یک موضوع بدیهی برای او تلقی می‌شود؛ و برایش جا می‌افتد که همیشه همین‌طور است، یعنی من همیشه ضعیف هستم و نمی‌توانم این موضوعات را یاد بگیرم.

🔸بنابراین، تلاش کمتری کرده، و انگیزه‌ی خود را از دست می دهد.

🔸شاگردی هم که ده واحد توان یادگیری دارد، وقتی پنج واحد به او خوراک می‌دهیم، مغرور شده و فکر می‌کند بدون تلاش کردن، می‌تواند یاد بگیرد، و احتیاجی به تلاش نخواهد داشت؛

🔸 تلاش خود را از دست می‌دهد، و بعد از مدتی توان یادگیری او به حد پنج می‌رسد.

#برنامه_درسی_بسته، #یادگیری_چند_سطحی #هرکس_به_اندازه_خود


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  روش فعالیت نموداری تاریخ

یادداشتها و گزیده ها

برنامه درسی بستههر کس به اندازه خودیادگیری چند سطحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *