روش فعالیت نموداری تاریخ


🔹در رویکرد حکمت، شاگردان درگیر تکمیل یک مدل تاریخی می شوند.

🔹آنچه این‌ جا دارد تکمیل می‌شود و همه‌ی بچّه‌ها در تکمیل کردن آن نقش دارند یک نمودار نیست، بلکه یک بینش نسبت به وقایع تاریخی و بینش نسبت به گذشته است.

🔹شاگردان در این روش، با علاقه به جمع آوری اطلاعات تاریخی می پردازند، در نصب عناوین دقیق می شوند و دسته بندی علمی رخدادهای تاریخی را تجربه می کنند، و به یک بینش تاریخی دست پیدا می کنند.

🔹مسئله این است که شاگردان چقدر تاریخ را فهمیده اند، نه اینکه که فلان موضوع تاریخی را بلد هستند یا نه!

🔹اگر شما از یک تاریخ‌دان هم بپرسید قرارداد ترکمانچای در چه سالی بوده، او شاید نتواند به درستی جواب دهد، اما فهم تاریخی نسبت آن موضوع دارد و می‌داند قرارداد ترکمانچای چه اثری روی کشور داشته، چه مسائلی برای شکل گرفتن آن بوده، چه چیزهایی باعث شده چنین قراردادی بسته شود.

#روش_تدریس_تاریخ، #روش_فعالیت_نموداری_تاریخ


⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  مربی باید فهم شاگردانش را باور کند!

یادداشتها و گزیده ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *