🔸اگر توان یادگیری شاگردی 10 واحد باشد، و ما 9 واحد به او یاد دهیم حق او را زیر پا گذاشته ایم.
🔸حتی اگر 10 واحد به او یاد دهیم و از او 10 واحد انتظار داشته باشیم هم به او ظلم کردهابم؛ چون او را در حد ظرفیت همان 10 واحد نگاه داشته ایم.
🔹ما باید به او 11 واحد خوراک دهیم، و انتظار حرکت 11 واحد هم از او داشته باشیم؛
🔸کار مربی خوب این نیست که در ظرف شاگرد غذا بریزد، آنهم نصف و نیمه.
🔹معلم باید کمک کند که شاگرد بتواند ظرفش را پرکند، و نه تنها ظرفش را پر کند، بلکه ظرف او را بزرگ کند.
🔹کار معلم بزرگ کردن ظرف است. وگرنه همه در همان سطح قبلی خود باقی میماندند .
#یادگیری_چند_سطحی، #هرکس_به_اندازه_خود
⚫️ یادداشتها و گزیده هائی از نوشته های اردوان مجیدی