بسیاری از ما دوست داریم کتاب بخوانیم و میل و اشتیاق این را داریم که بخشی از برنامه زندگی خودمان را برای کتاب خواندن برنامهریزی کنیم. اما گاهی شرایط و یا اتفاقاتی پیش میآید که باعث میشود نتوانیم کتاب بخوانیم و حتی شاید کتابی را که داریم میخوانیم نصفه و نیمه رها کنیم.
و به مرور زمان آنچنان دچار زندگی و مشغلهها و روزمرگی میشویم که شاید هیچوقت سراغ آن کتاب هم نرویم، حتی اگر آن کتاب یک کتاب مهم و پر از ایدهها و تجربههای عالی و ناب باشد.
اما وقتی جایی مشکل یا مسئلهای است قاعدتا برای آن راهکاری هم باید وجود داشته باشد و راهکار ما برای این موضوع «همخوانی کتاب» است.
قصد داریم کتاب «گذار در بحران: تعلیم و تربیت در گذار به سمت نظام برتر» تازهترین اثر آقای اردوان مجیدی را بهصورت همخوانی گروهی مطالعه و در یک رویداد برای مخاطبان ارائه کنیم تا فرصتی باشد برای علاقهمندان و دغدغهمندان تعلیم و تربیت به ویژه کسانی که به دنبال تغییر و تحول و تبدیل کردن نظام آموزشی فعلی به یک «نظام برتر» هستند.
هدف از همخوانی
در این رویداد، در یک زمان کوتاه خلاصه کتاب توسط همخوانان کتاب به مخاطبان ارائه میشود و علاوه بر آن مخاطبان رویداد با نظرات و بازخوردها و دیدگاههای فعالان تعلیم و تربیت درباره این کتاب آشنا میشوند.
توجه:* دوستانی که به دنبال خرید کتاب هستند میتوانند اینجا کلیک نمایند و چنانچه لینک خرید کتاب مشکل داشت با شماره ثابت ۰۲۱۸۸۸۹۵۵۴۱ تماس حاصل نمایند*
زمان برگزاری رویداد همخوانی
رویداد همخوانی «کتاب گذار در بحران» روز چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۲/۰۸ بعد از افطار به صورت مجازی از ساعت ۲۱ تا ۲۳ به میزبانی نویسنده کتاب و جمعی از فعالان عرصه تعلیم و تربیت برگزار خواهد گردید.
بریدهای از کتاب
«نظام تعلیم و تربیت، سالها است که درگیر یک بحران در ایفای ماموریت خود، در تربیت فرزندانمان، برای پاسخگویی به نیازهای جامعه امروز و آینده است. و این بحران تا این نظام به نظامی برتر تحول نیابد، که بتواند این ماموریت را به نحو مطلوب ایفا کند، ادامه خواهد داشت. اما در میانه راه، بحران دیگری نیز گریبانگیر این نظام و جامعه شد؛ بحران کرونا!»
کتاب گذار در بحران آقای مهندس اردوان مجیدی به دنبال تبیین مسیری برای نظام آموزش و پرورش است که از طریق آن جامعه بتواند به اهداف مطلوب خود دست یابد.
توضیحی کوتاه در مورد نویسنده کتاب
اردوان مجيدی، بيش از بيست و پنج سال است كه در حوزه فناوری اطلاعات، مهندسی سيستمهای اجتماعی، و تعليم و تربيت پژوهش و فعاليت میكند. او زمينه پژوهشی خود را به تدريج به حوزه معماری نظامهای كلان سوق داد. در اين مدت نظريه مهندسی و معماری نظامهای كلان، كه با گرايشی نهادی به مهندسی سيستم نگاه میكند، نظريه محوری او محسوب میشود. او صاحب سبكی در طراحی معماری نظامهای كلان مبتنی بر اين نظريه است. سبكی كه روش شناسی آن در “چم، چارچوب و متدولوژي معماری نظامهای كلان” (كه در سال 84 توسط هيئت وزيران به عنوان چارچوب و متدولوژی ملی معماری نظامهای كلان به تصويب رسيد)، تبيين شده است.
وی از سال 1375 فعاليت در زمينه طراحی معماری نظام آموزشی كشور را بصورت يك علاقه شخصی آغاز نمود، و از سال 84 مطالعات در زمينه طراحی معماری برنامه درسی را دنبال كرد. اين مطالعات در سال 1388 به ايجاد مدلی به عنوان يك پايلوت در تحول نظام آموزشی منجر شد؛ مدرسه حكمت، بيش از آنكه يك مدرسه پيشرو باشد، سوالاتی را پيش روی نظام آموزشی موجود قرار داده و آن را به چالش می كشد؛ و اين هدفی است كه مهندس اردوان مجيدی از ايجاد اين مدرسه دنبال می كند، و به نظر می رسد تا كنون در دستيابی به اين هدف موفق بوده است. رویکرد مدرسهای حكمت، پارادايم متفاوتی از تعليم و تربيت را پيش روی ما باز میكند، و باورها و پيش فرض های مرسوم در مورد تعليم و تربيت را تغيير داده، و جايگزينهای ممكنی را برای آن ارائه می كند. این رویکرد در حال حاضر در مدارس متعددی در سطح کشور در حال توسعه و استفاده است.
برنامه رویداد
بخش اول: پیشگفتار و فصلهای اول و دوم کتاب
موضوع ارائه | سخنرانان | مدت ارائه (دقیقه) |
---|---|---|
پیشگفتار | اردوان مجیدی | ۵ |
فصل اول "فرصت در تنگای بحران" | دکتر نبی اصلانی | ۵ |
فصل دوم "نقشه تحلیل" | حجت الاسلام احمدرضا اعلایی | ۵ |
جمعبندی بخش اول | اردوان مجیدی | ۵ |
بخش دوم: فصول سوم، چهارم و پنجم کتاب
موضوع ارائه | سخنرانان | مدت (دقیقه) |
---|---|---|
فصل سوم "نظام تربیت در چالش" | عباس بیات | ۱۰ |
فصل چهارم "میدان یادگیری" | مهندس ثمانه ایروانی | ۱۰ |
فصل پنجم "در تلاطم ورود به آینده" | محمدرضا حشمتی | ۱۰ |
جمعبندی بخش دوم | اردوان مجیدی | ۱۰ |
بخش سوم: فصول ششم، هفتم، هشتم و نهم
موضوع ارائه | سخنرانان | مدت (دقیقه) |
---|---|---|
فصل ششم "بسترهای راهبردی در تحول" | دکتر منصوره ایراننژاد | ۱۰ |
فصل هفتم "تعلیم و تربیت" | دکتر مجتبی همتیفر | ۵ |
فصل هشتم "راهبردهای گذار" | دکتر مریم برادران | ۵ |
فصل نهم "ساز و کار عملیاتی" | دکتر ابراهیم راستیان | ۱۰ |
جمعبندی بخش سوم | اردوان مجیدی | ۱۰ |
همخوانان
- دکتر نبی اصلانی- مدرس دانشگاه و کارشناس تعلیم و تربیت
- حجت الاسلام احمدرضا اعلایی- پژوهشگر و موسس و مدیر دبستان حمزه دوران
- عباس بیات- کارشناس تعلیم و تربیت و آموزشهای فنی و مهارتی
- مهندس ثمانه ایروانی- طراح و سازنده مدارس نوین
- محمدرضا حشمتی- معلم مدرسه مفید، سردبیر اسبق رشد معلم
- دکتر منصوره ایراننژاد- معلم و پژوهشگر حوزه تعلیم و تربیت
- دکتر مجتبی همتیفر- مدیر پردیس تربیتی توانا
- دکتر مریم برادران- عضو هیئت علمی گروه معارف اسلامی و علوم تربیتی دانشگاه امام صادق (ع)
- دکتر ابراهیم راستیان- دکترای فلسفه اسلامی/ پژوهشگر مرکز رشد
- مهندس اردوان مجیدی- نویسنده و پژوهشگر در حوزه تعلیم و تربیت
حامیان و برگزار کننده رویداد همخوانی
- خانه نوآوری تعلیم و تربیت
- جامعه اندیشکدهها
سوالات متداول
آیا حتما باید کتاب را مطالعه کرده باشیم؟
بهتر است کتاب را مطالعه کرده باشید اما اگر بنا به هر دلیلی موفق به مطالعه کتاب نشدهاید رویداد همخوانی فرصت خوبی است برای شنیدن چکیده و مطالب اصلی کتاب
هزینه ثبت نام در رویداد چقدر است؟
هزینه شرکت در این رویداد مجازی مبلغ ۳۹ هزار تومان است.
کتاب گذار در بحران را چگونه میتوانم خریداری کنم؟
برای خریداری کتاب میتوانید به سایت خبرگزاری فارس به آدرس http://book.farsnews.ir/ مراجعه نمایید.
هزینه خرید کتاب چقدر است؟
قیمت پشت جلد کتاب ۱۱۵ هزار تومان است که با تخفیف ۴۰ درصدی به مبلغ ۶۹ هزار تومان به فروش میرسد.
آیا میشود کتاب را با تخفیف بیشتری خریداری کنیم؟
فقط در روز برگزاری رویداد امکان سفارش کتاب با ۱۰ درصد تخفیف بیشتر یعنی تخفیف ۵۰ درصدی فراهم است.
چگونه میتوانیم در رویداد همخوانی شرکت کنیم؟
ثبتنام در رویداد همخوانی به صورت اینترنتی و از طریق سایت ایوند صورت میگیرد.
چگونه میتوان به لینک رویداد همخوانی دسترسی داشته باشیم؟
لینک رویداد همخوانی برای تمامی شرکت کنندگان قبل از برگزاری رویداد به صورت پیامک ارسال خواهد شد.
[…] ثبت نام در جلسه همخوانی کتاب گذار در بحران برچسب هاتعلیم و تربیت خانه نوآوری تعلیم و تربیت اخبار۳۰ فروردین ۱۴۰۰ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد […]