Conceptual Pivots of SOSCA, an Infrastructure for Computer Based Education Systems

Ardavan Majidi, Mohsen Sadighi Moshkenani

Keywords:  Architectures  for  educational  technology  system,  Distributed  learning  environments,  Intelligent  tutoring  systems.

Abstract

In  this  paper  we  present  the  conceptual  pivots  of  an  infrastructure  for  computer  based  education  systems  named  SOSCA  (Subject  based  Objects  of  Source  and  Curriculum  Architecture).  The  key  issues  of  this  infrastructure  are:  a-  it  is  object-oriented;  b-  learning  subjects  are  the  main  objects;  c-  no  programming  is  required  for  any  course  development;  d-  all  related  agents  in  the  education  (teachers,  students,  course  designers,  administrative  agents)  are  abstractly  independent  of  each  other;  e-  suitable  environment  and  tools  are  prepared  for  all  types  of  related  agents;  and  f-  a  suitable  sharing  environment  is  prepared.  We  show  that  this  infrastructure  overcomes  the  current  usual  problems  in  computer  based  education  (CBE)  systems,  and  can  move  the  CBE  from  research  and  laboratory  environment,  to  commercial  and  social  learning  domain.  Based  on  this  infrastructure  for  testing  purposes,  a  prototype  of  CBE  systemو  called  MESBAH,  is  implemented  and  reported  briefly  here.

Conceptual Pivots of SOSCA, an Infrastructure for Computer Based Education Systems

این مطلب را نیز مطالعه کنید :  ابعاد، مراتب و مراحل بازنگری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

آثارمقالاتمقالات منتشرنشده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *